30 dagers angrerett

Når du handler hos LauRie.no har du 30 dagers angrerett hvor du kan meddele oss om at du angrer kjøpet og deretter returnere varen til oss. Angreretten løper fra den dagen du har mottatt varen. Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, juleaften eller første nyttårsdag, forlenges fristen til den følgende hverdagen.

Du må etter mottakelsen håndtere varene på en måte som gjør at du kan fastslå varenes art, egenskaper og den måten de fungerer på. Det vil si at varen skal være i samme stand som da du mottok varen hvis du ønsker å benytte deg av angreretten.

For å gjøre angreretten gjeldende skal du med en utvetydig erklæring gi oss meddelelse herom senest 30 dager etter mottakelsen av varen. Hvis du ønsker å angre ditt kjøp, kan du benytte vår returseddel, som er vedlagt i enhver pakke du mottar fra oss. Hvis denne returseddelen benyttes, behøver du ikke å informere oss om at du angrer på noen annen måte.

VIKTIG:
Vi forventer at du avsender varene så raskt som mulig etter at du har gitt beskjed om at du angrer på kjøpet. Du skal sende varene i retur senest 30 dager etter at du har angret kjøpet for å gjøre bruk av din angrerett.

Returnering

Hvis du vil bytte din vare til en annen farge eller størrelse, må du returnere den uønskede varen og legge inn en ny bestilling.

Ved tilbakelevering bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene frem til vi mottar den. Behold derfor kvitteringen fra ekspeditør samt evt. track and trace-nummer.

Manglende original emballasje kan muligvis utgjøre en verdiforringelse. For å være sikker på at du kan motta alle pengene i retur, anbefales det at du returnerer varen i original emballasje og med tilhørende etiketter.

Du skal selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer. Du bes om å sende varene til:
Interfjord Norway AS 
Mrk.: LauRie 
Chr. August Thoringsveg 10 
4033 Stavanger

OBS: Man kan ikke levere pakker personlig på ovenstående adresse. Vi mottar dessuten ikke pakker sendt pr. etterkrav eller lignende.

Vedlegg dokumentasjon for ditt kjøp samt returseddel ved returnering
Du skal vedlegge en kopi av ordrebekreftelsen eller annen form for dokumentasjon for ditt kjøp - for eksempel ordrenummer.

Det vil dessuten lette ekspedisjonstiden hvis du vedlegger en utfylt returseddel, som er vedlagt i pakken når du mottar varene.

Tilbakebetaling
Tilbakebetalingsprosessen tar vanligvis 14 dager. Når vi har gjennomført denne prosessen, refunderer vi beløpet via den betalingsmetoden som ble brukt til å betale for ordren. Dette kan ta opptil fem arbeidsdager.

Vi forholder oss retten til å tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen i retur.

Beløpet blir alltid overført til samme betalingsmiddel som du betalte kjøpet med ved bestillingen av varen. Har du f.eks. betalt med kort, tilbakeføres hele eller deler av kjøpsbeløpet til det betalingskortet du brukte ved kjøpet.

OBS: Du kan miste ditt kjøpsbeløp helt eller delvis hvis varens verdi er forringet fordi...
• du reelt har tatt varen i bruk
• varen er blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
• du har håndtert varen på annen måte enn det var nødvendig for at du kunne fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på
• du har ikke fulgt de begrensningene i angreretten som følger av plombering, varetype m.m.

Reklamasjon - Hvis det er noe galt med varen
Du kan enten få en mangelfull vare reparert, byttet, få pengene tilbake eller avslag i prisen avhengig av den konkrete saken. Du har jvf. loven 24 måneders reklamasjonsrett.

Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet, vanlig slitasje eller annen skadeforvoldende atferd.

Du må kontakte oss innen ”rimelig tid”
Du må reklamere innen ”rimelig tid” etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så raskt som mulig og innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget.

Du kan reklamere ved å kontakte oss via e-post på kundeservice@laurie.no eller på telefon: +47 81 50 37 17.

For at vi skal kunne vurdere din reklamasjon, ber vi deg om følgende:
1. Send oss en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten kommer til uttrykk. Vær vennligst oppmerksom på at du bør kontakte vår kundeservice så snart du oppdager defekten.
2. For å dokumentere defekten må du sammen med beskrivelsen sende 3-5 bilder.
Defekten må fremgå tydelig på bildene. Dessuten må du sikre at dine fotografier viser hele produktet – både foran og bak.
3. Send bildene samt kort beskrivelse pr. e-post til kundeservice@laurie.no.
4. Opplys vennligst om hvilket ordrenummer varen er kjøpt på – eller vedlegg en kopi av ordrebekreftelse/kvittering.
5. Etter at vi har mottatt dine bilder behandler vi din reklamasjon så raskt som mulig.

I tilfelle du skal returnere vare(r) under en reklamasjonssak bes du om å sende varene til:
Interfjord Norway AS 
Mrk.: LauRie 
Chr. August Thoringsveg 10 
4033 Stavanger

OBS: Man kan ikke levere pakker personlig på denne adressen, og vi mottar ikke pakker sendt pr. etterkrav eller lignende.