SALGS OG LEVERINGSBETINGELSER

LauRie.no er en dansk privateid virksomhet med over 30 års erfaring som selger bærekraftige klær. Tradisjonen hos LauRie er å tilby komfortable og meningsfylte klær til motebevisste kvinner. LauRie.no følger norsk lovgivning, og som forbruker er du beskyttet av gjeldende norske lover og regler.

LauRie tilbyr:

  1. 14 dagers angrerett.
  2. Norsk returadresse.
  3. Effektiv levering av varene til ditt postkontor/post i butikk.
  4. Priser som inkluderer alle avgifter, slik som MVA og tollavgifter – ingen overraskelser.
  5. Sporingskode på alle forsendinger, slik at du kan følge din pakke.
  6. Fast fraktpris på kr. 79,-.

Under kan du lese våre komplette salgsbetingelser, som er basert på forbrukerombudets standard salgsbetingelser for kjøp av varer over internett. Dersom du har spørsmål angående våre salgsbetingelser er du velkommen til å kontakte vår kundeservice på e-post: kundeservice@LauRie.no eller på telefon: 22 96 01 83.

Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilte avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, gjelder det som særskilt er avtalt mellom partene, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning. Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere. Er kjøper under 18 år kan han/hun bare handle ved å få en myndig, for eksempel en foresatt, til å utføre kjøpet for seg.

Partene

Selger er LauRie Norge A/S, Nordsetterveien 14, 1176 Oslo. Org. nr. 897 771 292
E-postadresse: kundeservice@laurie.no, Tlf. 23 96 01 83. LauRie Norge A/S

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen. Personer som handler på LauRie.no skal være myndige.

Priser

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen du skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som vi ikke har informert om før kjøpet, skal du ikke betale for.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til LauRie.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Ordrebekreftelse og sporingskode

Når vi har mottatt din bestilling, sender vi deg en ordrebekreftelse per e-post. Det anbefales at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, må du ta kontakt med oss så snart som mulig.

Når pakken sendes fra vårt lager vil du motta en e-post med sporingskode slik at du kan følge pakken.

Betaling

LauRie tar imot følgende betalingsmetoder: Visa og Mastercard. Vi tar ikke gebyr ved betaling. Ved betaling med kort trekkes beløpet fra din konto først når varene sendes fra vårt lager. Vi trekker aldri større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet. LauRie kan reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling.

Levering og fraktkostnad

Levering skjer på den måten, på det stedet og til det tidspunktet som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Fast fraktkostnad på alle bestillinger 79,- kroner.

Vi bestreber å sende varene til deg så raskt som mulig. Normalt vil du motta pakken din innen 2-5 virkedager. Selger sender pakker alle hverdager fra Danmark til Norge. Dersom bestillingen er gjennomført senest kl. 13 på en hverdag, sendes pakken samme dag. Pakker sendes med GLS fra Danmark men pakkerne overgår til Bring når de ankommer Norge. Pakken leveres til nærmeste postkontor/post i butikk.

Vi lagerfører alle varer som finnes i nettbutikken. Det kan imidlertid forekomme at enkelte varer er utsolgt, noe som vil kunne forlenge leveringstiden. Vi tar forbehold om feil i lagerstatus.

Når pakken sendes fra vårt lager vil du motta en e-post med sporingskode slik at du kan spore pakken. Rask levering forutsetter at GLS og Bring overholder sine leveringsfrister. LauRie kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser hos GLS eller Bring.

Skulle leveringen bli forsinket fra vår side sendes en beskjed om dette på e-post snarest mulig.

Ved kjøp av en lagervare sammen med en skaffevare sendes hele ordren samlet som én pakke når alle varene er hos oss.

Dersom du ikke henter pakken på ditt postutleveringssted innen avhentingsfristens utløp mottar vi pakken i retur, hvis dette skulle oppstå ber vi deg kontakte kundeservice.

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når varen er overtatt i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel ansvaret for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

Angrerett

Du har rett til å angre et kjøp uten begrunnelse innen 14 dager. Dette forutsetter at du ikke har tatt varen i bruk, og at den blir returnert til oss i vesentlig samme stand som ved mottakelse. Angrefristen utløper 14 dager etter den datoen du eller en annen selvvalgt person (inkluderer ikke transportøren), får varen i fysisk besittelse.

Angrefristen er overholdt dersom du gir oss beskjed om at han/hun angrer kjøpet innen angrefristens utløp. For å benytte angreretten kan du sende en e-post til kundeservice@LauRie.no, eller ringe til telefonnummer 23 96 01 83. Meldingen må inneholde ditt navn, hvilket ordrenummer og produkt returen gjelder samt en kort beskrivelse av hvorfor du ønsker å returnere varen.

Hvis du har bestilt flere varer i én ordre, og LauRie ikke kan levere varene samtidig, løper angrefristen fra kjøper eller en annen selvvalgt person (inkluderer ikke transportøren) får den siste varen i ordren i fysisk besittelse.

Tilbakebetaling av penger

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss uten unødvendig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Vi er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til deg innen 14 dager fra den dagen vi mottar varen, eller varen er stilt til vår rådighet. Vi har rett til å holde tilbake betalingen til vi har mottatt varene fra deg. Tilbakebetaling fra oss til deg gjøres på samme konto som ble benyttet ved kjøpet, med mindre annet er avtalt.

Returkostnad

Ved bruk av angreretten skal du betale fraktkostnaden ved tilbakesending av varen. Du er ansvarlig for eventuelt bortkomne varer, så det anbefales å ta vare på postkvitteringen og evt. sporingskoden. LauRie aksepterer ikke varer som sendes i oppkrav.

Emballasje

Det er kjøpers ansvar at varen er forsvarlig pakket når kjøper returnerer varen.

Undersøkelse av varen

Du kan undersøke og prøve varen hjemme på samme måte som man gjør i en fysisk butikk, men du kan ikke ta varen i normal bruk. Hvis du har brukt varen på en måte som man ikke ville tillate i en butikk, og varen på grunn av dette ikke kan selges videre til full pris, må man regne med at LauRie trekker verdiforringelsen fra det beløpet du skal ha tilbake. Dersom varen ikke lenger har noen salgsverdi, tilbakebetaler LauRie ikke kjøpsbeløpet.

Hva skal sendes tilbake, og hvor?

Ved bruk av angreretten skal du sende varen tilbake til oss i forsvarlig innpakning sammen med en kopi av ordrebekreftelsen samt utfylt angreskjema. Pakken skal sendes med Bring, godt innpakket til vår returadresse:

LauRie.no A/S
Postboks 19
4855 Froland

Reklamasjon ved feil

Dersom en vare viser seg å ha feil eller mangler gjelder forbrukerkjøpslovens bestemmelser. Du kan reklamere på mangler eller feil ved varen innen 24 måneder fra leveringstidspunktet ved å ringe til telefonnummer 23 96 01 83 eller sende en e-post til kundeservice@LauRie.no.

Hvis det foreligger en mangel ved varen må du innen rimelig tid, og senest 2 måneder etter at feilen ble oppdaget, eller burde ha blitt oppdaget, gi LauRie beskjed om at du vil påberope deg mangelen.

Mangler ved varen betyr at du enten kan få varen byttet, få pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Dette betinger selvfølgelig at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig behandling eller vedlikehold av produktet.

Ved feil eller mangel i en leveranse skal du sende en e-post til kundeservice@LauRie.no med informasjon om ordrenummer, en beskrivelse av mangelen samt et bilde som viser feilen. Avhengig av den konkrete situasjonen vil du motta videre instrukser.

Er reklamasjonen berettiget refunderer vi kjøperens rimelige fraktomkostninger ved å sende varen i retur. I motsatt fall skal kunden selv betale utgifter til transport, herunder våre fraktomkostninger til returnering av varen etter undersøkelse.

Husk at varen alltid skal sendes i forsvarlig emballasje. Du har selv ansvaret for pakken/varene inntil LauRie mottar den. Ta derfor vare på postkvitteringen inkl. opplysninger om fraktomkostninger samt evt. sporingsnummer. OBS! Vi aksepterer ikke pakker som blir sendt pr. postoppkrav.

Ved forsinket leveranse av varen må krav rettes til LauRie innen rimelig tid etter at leveringstiden er utløpet og varen ikke er levert.

Reklamasjoner skal sendes med Bring til:

LauRie.no
Postboks 19
4855 Froland

Personvern og cookies

Personvern
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er LauRie. Med mindre du samtykker til noe annet kan vi, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Dine personopplysninger vil kun bli utlevert til andre dersom det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller i lovbestemte tilfeller.

For at du skal kunne handle fra LauRie må du registrere deg som bruker med følgende personlige opplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-postadresse

Personopplysningene registreres hos oss og oppbevares i 5 år før de slettes automatisk. Vi registrerer personopplysninger med det formål å kunne levere varen til deg.

Når det samles inn personopplysninger via LauRie.no, garanterer selger at det alltid skjer med ditt uttrykkelige samtykke, slik at du er informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor. Som registrert bruker hos LauRie.no har du alltid rett til å nekte registreringen og du har, i henhold til personopplysningsloven, rett til innsikt i hvilke opplysninger vi har registrer. Henvendelse i forbindelse med dette rettes til oss via e-post: kundeservice@laurie.no. Den dataansvarlige for LauRie.no er Martin Pihl.

Cookies/informasjonskapsler
Ved å benytte LauRie.no aksepterer du at det benyttes cookies på nettsiden. En cookie/informasjonskapsel er en liten kode som lagres som en tekstfil på kjøperens datamaskin. Gjennom en cookie kan informasjon fra den datamaskinen som besøker hjemmesiden lagres og oppbevares til neste gang nettsiden besøkes av den samme datamaskinen. Dette gjøres både for å forbedre den enkelte brukers opplevelse av nettstedet, og for å samle inn generell informasjon omkring bruken av nettstedet.

Via innstillinger kan brukeren få sin nettleser til å informere om når brukeren mottar en cookie, eller brukeren kan velge å slå cookies helt av. Da vil man kunne oppleve at funksjoner på nettsidene ikke lenger virker optimalt eller hensiktsmessig.

Cookies kan slettes via din nettleser. Metoden avhenger av hvilken nettleser som benyttes – les mer i hjelpemenyen i din nettleser. OBS! Hvis alle cookies slettes fra PC-en vil alle lagrede brukernavn og passord fra forskjellige nettsteder også bli slettet. Les mer om cookies her https://laurie.no/cookies.

Copyright

Alt av bilde- og tekstmateriale på www.laurie.no er underlagt beskyttelse i henhold til åndsverkloven. Overtredelse kan medføre krav om erstatning, vederlag og godtgjørelse.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller på www.forbrukerradet.no.