Hopp til innhold

Handlekurv

Handlekurven din er tom

Handelsbetingelser

Selger er LAURIE Norge A/S, Nordsetterveien 14, 1176 Oslo. Org. nr. 897 771 292
Du kan kontakte Laurie.no pr. telefon: +47 81 50 37 17 eller på mail: customercare@laurie.dk.
Disse salgs- og leveringsbetingelsene gjelder kjøp av varer på Laurie.no til levering i Norge.

Bestilling og betaling

Laurie.no er åpen 24 timer i døgnet, og du kan derfor nesten alltid handle. Det kan imidlertid forekomme at vi lukker nettbutikken på grunn av vedlikehold. Du kan kun foreta kjøp når nettbutikken er åpen og tilgjengelig.

For å handle på Laurie.no må du være fylt 18 år og i besittelse av et gyldig betalingskort som vi aksepterer. Hvis du ennå ikke er fylt 18 år kan du likevel kjøpe varer hvis du har innhentet din foresattes aksept og/eller for øvrig har juridisk rett til å inngå kjøpet.

Du velger de varene du vil kjøpe og legger dem i ”innkjøpskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet endre på innholdet av innkjøpskurven, og du kan fortløpende sjekke innholdet samt prisen for varene.

Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. frakt og betalingskortgebyrer vil først bli utregnet umiddelbart før du er klar til å betale.

Når du er klar til å bestille klikker du på ”Betaling”, hvor du taster inn ditt navn, din adresse, e-post, telefonnummer, betalingsform og velger leveringsform.

Du kan endre innholdet i innkjøpskurven helt frem til du bekrefter kjøpet ditt ved å trykke på knappen ”Gå til betaling”. Heretter går din ordre videre til LauRie.no, og kan ikke lenger endres.

Du er forpliktet til å opplyse en korrekt adresse til leveringen av varene. Hvis adressen du har opplyst ikke kan bekreftes, forbeholder LauRie.no seg retten til å tilbakeholde levering og annullere ordren.

Kjøp med betalingskort

På LAURIE.no kan du betale med følgende betalingskort:

Visa
Visa Electron
Maestro
Mastercard

Vi tar ikke gebyr ved betaling med ovenstående betalingskort på Laurie.no. 

OBS: Vi tar kun imot kredittkort utstedt i Norge

Beløpet heves først fra din konto når varene sendes fra LAURIEs lager. Det kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.

Hvis du betaler med et debitkort vil beløpet bli reservert på din konto når vi har registrert din ordre. Når varene sendes fra LAURIEs lager blir reservasjonen slettet, og beløpet trekkes fra din konto. Hvis din ordre i mellomtiden blir annullert, sletter vi reservasjonen. Det er opp til din kortleverandør når beløpet igjen er til rådighet på din konto.

Sikker handel

Det er trygt å handle på LAURIE.no. De dataene du opplyser i forbindelse med et online kjøp betalt med betalingskort er krypterte (SSL) og garanterer en 100 % sikker handel. Hverken LauRie eller andre har mulighet for å lese dataene.

Annullering av ordrer

LAURIE.no forholder seg retten til å annullere en ordre hvis det ikke er mulig å levere den bestilte varen. Du vil bli underrettet hvis en slik situasjon skulle oppstå, og enhver betaling eller reservasjon foretatt på et betalingsmiddel vil bli returnert/annullert.

Ordrebekreftelsen er kvittering for mottakelse av bestilling


Når du har bestilt en vare hos oss, mottar du en kvittering pr. e-post for vår mottakelse av din ønskede bestilling. Når varen sendes fra lageret vårt mottar du en ordrebekreftelse. Vær oppmerksom på at det først ved din mottakelse av ordrebekreftelsen er inngått en bindende kjøpsavtale. I denne ordrebekreftelsen inngår det også et Track and Trace-nummer, slik at du kan følge pakken din på ferden. Utstilling av varer i nettbutikken er ikke et tilbud, men en oppfordring til å gjøre kjøp.

Returpolitikk

30 dagers angrerett
Når du handler hos LAURIE.no har du 30 dagers angrerett hvor du kan meddele oss om at du angrer kjøpet og deretter returnere varen til oss. Angreretten løper fra den dagen du har mottatt varen. Hvis fristen utløper på en helligdag, lørdag, juleaften eller første nyttårsdag, forlenges fristen til den følgende hverdagen.

Du må etter mottakelsen håndtere varene på en måte som gjør at du kan fastslå varenes art, egenskaper og den måten de fungerer på. Det vil si at varen skal være i samme stand som da du mottok varen hvis du ønsker å benytte deg av angreretten.

For å gjøre angreretten gjeldende skal du med en utvetydig erklæring gi oss meddelelse herom senest 30 dager etter mottakelsen av varen. Hvis du ønsker å angre ditt kjøp, kan du benytte vår returseddel, som er vedlagt i enhver pakke du mottar fra oss. Hvis denne returseddelen benyttes, behøver du ikke å informere oss om at du angrer på noen annen måte.

VIKTIG:

Vi forventer at du avsender varene så raskt som mulig etter at du har gitt beskjed om at du angrer på kjøpet. Du skal sende varene i retur senest 30 dager etter at du har angret kjøpet for å gjøre bruk av din angrerett.

Returnering

Hvis du vil bytte din vare til en annen farge eller størrelse, må du returnere den uønskede varen og legge inn en ny bestilling.

Ved tilbakelevering bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene frem til vi mottar den. Behold derfor kvitteringen fra ekspeditør samt evt. track and trace-nummer.

Manglende original emballasje kan muligvis utgjøre en verdiforringelse. For å være sikker på at du kan motta alle pengene i retur, anbefales det at du returnerer varen i original emballasje og med tilhørende etiketter.

Du skal selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer. Du bes om å sende varene til:
Interfjord Norway AS 
Mrk.: LAURIE
Chr. August Thoringsveg 10 
4033 Stavanger

OBS: Man kan ikke levere pakker personlig på ovenstående adresse. Vi mottar dessuten ikke pakker sendt pr. etterkrav eller lignende.

Vedlegg dokumentasjon for ditt kjøp samt returseddel ved returnering

Du skal vedlegge en kopi av ordrebekreftelsen eller annen form for dokumentasjon for ditt kjøp - for eksempel ordrenummer.

Det vil dessuten lette ekspedisjonstiden hvis du vedlegger en utfylt returseddel, som er vedlagt i pakken når du mottar varene.

Tilbakebetaling
Tilbakebetalingsprosessen tar vanligvis 14 dager. Når vi har gjennomført denne prosessen, refunderer vi beløpet via den betalingsmetoden som ble brukt til å betale for ordren. Dette kan ta opptil fem arbeidsdager.

Vi forholder oss retten til å tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen i retur.

Beløpet blir alltid overført til samme betalingsmiddel som du betalte kjøpet med ved bestillingen av varen. Har du f.eks. betalt med kort, tilbakeføres hele eller deler av kjøpsbeløpet til det betalingskortet du brukte ved kjøpet.

OBS: Du kan miste ditt kjøpsbeløp helt eller delvis hvis varens verdi er forringet fordi...
• du reelt har tatt varen i bruk
• varen er blitt skadet mens du hadde ansvaret for den
• du har håndtert varen på annen måte enn det var nødvendig for at du kunne fastslå varens art, egenskaper og måten den fungerer på
• du har ikke fulgt de begrensningene i angreretten som følger av plombering, varetype m.m.

Reklamasjon - Hvis det er noe galt med varen
Du kan enten få en mangelfull vare reparert, byttet, få pengene tilbake eller avslag i prisen avhengig av den konkrete saken. Du har jvf. loven 24 måneders reklamasjonsrett.

Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet, alminnelig slit eller annen skadeforvoldende atferd.

Du må kontakte oss innen ”rimelig tid”
Du må reklamere innen ”rimelig tid” etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så raskt som mulig og innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget.

Du kan reklamere ved å kontakte oss via e-post på customercare@laurie.dk eller på telefon: +45 87 45 40 01.


For at vi skal kunne vurdere din reklamasjon, ber vi deg om følgende:
1. Send oss en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten kommer til uttrykk. Vær vennligst oppmerksom på at du bør kontakte vår kundeservice så snart du oppdager defekten.
2. For å dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende 3-5 bilder.
Defekten skal fremgå tydelig på bildene. Dessuten skal du sikre at dine fotografier viser hele produktet – både foran og bak.
3. Send bildene samt kort beskrivelse pr. e-post til customercare@laurie.dk.
4. Opplys vennligst om hvilket ordrenummer varen er kjøpt på – eller vedlegg en kopi av ordrebekreftelse/kvittering.
5. Etter at vi har mottatt dine bilder behandler vi din reklamasjon så raskt som mulig.

Du kan innsende en klage over en vare du har kjøpt hos oss, til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Tolboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportlen for Nævnenes Hus.

Interfjord Norway AS 
Mrk.: LAURIE
Chr. August Thoringsveg 10 
4033 Stavanger

OBS: Man kan ikke levere pakker personlig på denne adressen, og vi mottar ikke pakker sendt pr. etterkrav eller lignende.

Rabattkoder (Vouchers)

Vi tilbyr med jevne mellomrom rabattkoder som et ledd i vår markedsføring. Disse kodene er kun gyldige i begrensede perioder, og kan være underlagt særlige betingelser. Kodene kan være begrenset til bare å kunne benyttes i forbindelse med spesifikke produkter eller kategorier.

Når du benytter en rabattkode skal du kjøpe for det angitte minimumsbeløp. Hvis du kjøper for mindre enn det angitte minimumsbeløpet, vil ikke differansen bli refundert. Enhver rabattkode du ønsker å benytte skal inntastes i kjøpsforløpet før du betaler ordren. Du kan ikke få godskrevet en glemt rabattkode etter at ordren er plassert. Det kan kun benyttes 1 rabattkode pr. ordre.

Rabattkodene er ikke personlige, og kan brukes av bæreren. Rabattkodene har ingen kontantverdi og kan ikke innløses til kontanter, tilgodebeviser eller lignende.

I tilfeller av bedrageri, forsøk på svindel eller i tilfeller av mistanke om andre ulovlige aktiviteter i forbindelse med innløsning av rabattkoder, er vi berettiget til å annullere rabattkoden, å annullere ordren der rabattkoden er benyttet og blokkere din mulighet til å handle på LAURIE.no for bestandig.

Persondata

For å kunne handle på LAURIE.no må du som minimum opplyse:
• Navn
Adresse
• E-postadresse
• Telefon/mobilnummer

Ovenstående data blir lagret sammen med opplysninger om hvilke varer du har kjøpt i 5 år fra utgangen av det regnskapsåret opplysningene vedrører jf. bokføringslovens § 10, før opplysningene slettes.

Innsamlingen av personlige kundeopplysninger på LAURIE.no skjer innenfor rammene av eksisterende lovgivning og EUs generelle forordning om databeskyttelse (GDPR).

LAURIE.no innsamler informasjoner fra brukere fra fem kilder:
•    Fra cookies når du besøker vår nettside, f.eks. IP-adresse, land, viste sider, viste kategorier, interaksjon/klikk og søkinger.
•    Fra kjøp, f.eks. demografiske data, e-postadresse, betalingsopplysninger, varer, ordrebeløp, rabattnivå, merker og hyppighet. Herunder transaksjons-e-poster, f.eks. ordrebekreftelse, forsendelsesbekreftelse og refusjonsbekreftelse.
•    Fra brukeratferd og -engasjement i den avsendte kommunikasjonen (e-post, direct mail eller telefon), f.eks. åpningshastighet, klikkhastighet og tid brukt på lesing av e-postene, avsenderdomene og type av e-postklient.
•    Fra brukere som oppgir opplysninger om seg selv (f.eks. ved tilføyelse av informasjoner til kundeprofilen)
•    Fra kredittvurdering fra tredjepartsvurderingsvirksomhet.

Formålet med innsamling av informasjonene tjener forskjellige områder:
•    Forpliktelser. For å oppfylle vår forpliktelse til deg som kunde eller bruker av vår service – som f.eks. kjøp, fakturering og kundeservice.
•    Kundeservice. For å kunne utføre kundeservice via e-post, chat eller telefon. Besvare spørsmål om din ordre eller tidligere ordrer, rette feil og veilede kunden.
•    Markedsføring. Å vise inspirasjon, produkttilbud/services og personlige anbefalinger via nettside, e-post, direct mail, telefon og via tredjepartsmarkedsføring.
•    Kundeopplevelse. For å forbedre kundeopplevelsen ved interaksjon med LAURIE, som f.eks. personliggjørelse av din opplevelse på LAURIE.no, utvikling av nye funksjoner, tjenester og produkter. Dette omfatter også å administrere, beskytte, drive og vedlikeholde vår nettside, systemadministrasjon og sikkerhet og gi samtykke til aggregerte statistikker om bruk av nettsiden, kjøp og til å forbedre forståelsen av våre kunders preferanser.
•    Bedrageri og risiko. For å forhindre bedrageri og utføre risikovurdering.
•    Lovgivning. For å overholde gjeldende lovgivning.

Profilering
LAURIE danner individuelle kundeprofiler basert på innsamlede data om deg på tvers av alle datakilder/kategorier, f.eks. browsingatferd sammen med dine kjøp og de informasjoner du har opplyst (f.eks. favorittprodukter). Vi kombinerer og analyserer disse dataene med formålet å forbedre din opplevelse på LAURIE.no og til å skreddersy personlige tilbud og tjenester samt til å definere kommunikasjonshyppigheten.

Tidsrom for dataoppbevaring
Vi oppbevarer ikke dine persondata i lengre tid enn hva som er nødvendig for å kunne oppfylle de ovenfor beskrevne formålene, eller enn hva vi er forpliktet til i henhold til lovgivningen. Deretter vil dine persondata bli slettet. Fakturaer lagres i overensstemmelse med bokføringsloven, og kundeklubbopplysninger lagres i 36 måneder etter den seneste aktiviteten. 


Oppdateringer av vår politikk om beskyttelse av personlige opplysninger:
Det kan være behov for at vi oppdaterer vår politikk om beskyttelse av personlige opplysninger. Den seneste utgaven av vår politikk om beskyttelse av personlige opplysninger vil alltid være tilgjengelig på vår hjemmeside. Vi vil meddele alle viktige endringer i vår politikk om beskyttelse av personlige opplysninger, for eksempel endringer av årsakene til at vi anvender dine personlige opplysninger, hvem som er ansvarlig eller dine rettigheter.

Browsing
Når du besøker LAURIE.no innsamler vi informasjoner om alle besøk på vår nettside. Vi anvender disse informasjonene til å forbedre din brukeropplevelse, evaluere bruken av individuelle elementer på LAURIE.no og til å forbedre vår markedsføring.

Browsing kan utløse en service-e-post
LAURIE samler inn din browsingatferd (f.eks. viste kategorier og produkter) til å forbedre kommunikasjonen av relevante produkter og tilbud for å imøtekomme deg. Et eksempel på denne innsamlingen er de produktene du har lagt i din innkjøpskurv uten å gjennomføre kjøpet. Dette kan medføre en service-e-post som minner deg om de produktene du etterlot i innkjøpskurven. Hvis du ikke vil motta disse e-postene må du melde deg av våre nyhetsbrev ved å klikke på den linken som finnes i bunnen av hver e-post.

Analytiske verktøy
Vi anvender forskjellige analyseverktøyer som f.eks. Google Analytics, som hjelper oss med å samle inn statistikker om bruken av LAURIE.no for å gi deg en bedre opplevelse.

Opplysninger videregis eller selges ikke til tredjepart med mindre dette skjer i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvis salg av virksomheten. Eventuell videregivelse i en slik situasjon vil skje i overensstemmelse med den til enhver tid gjeldende persondatalovgivningen.

Nyhetsbrev
Når du melder deg på våre nyhetsbrev aksepterer du å motta e-poster fra LAURIE med inspirasjon, eksklusive tilbud og personlige anbefalinger. Meddelelser inkluderer innhold fra LAURIE.no. Meddelelsene sendes via vår tredjepartssoftware, som overholder GDPRs krav til databeskyttelse. Vi anvender dine kjøp og browsingdata til å skreddersy de tilbudene vi sender deg. Du kan når som helst melde deg av.

De meddelelsene du mottar fra oss på e-post er skreddersydd til deg i overensstemmelse med din(e) informasjoner, vaner, browsingatferd, kjøpsatferd, og hvor engasjert du er i kommunikasjonen vi har med deg via e-post.

For å sikre at disse e-postene ikke ender som søppelpost, overvåker vi om de meddelelsene som er sendt til individuelle mottakere har kunnet leveres. Vi anvender et tredjepartssoftwareverktøy til å følge opp på og analysere leveringsevnen.
For å stoppe mottaket av våre nyhetsbrev klikker du på linken som finnes i bunnen av hver e-post.

Cookies
Ved å benytte LAURIE.no aksepterer du at vi bruker cookies. En cookie er en liten datafil som vi legger på din datamaskin for å kunne holde styr på hva som skjer under ditt besøk og for å kunne kjenne igjen datamaskinen. En cookie er ikke et program og inneholder ikke virus.

Du kan lese om hvilke cookies som brukes på LAURIE.no samt hvordan du sletter cookies her.

Misligholdelse
I tilfelle kunden misligholder forpliktelser i henhold til disse salgs- og leveringsbetingelsene kan LAURIE.no avbryte eller begrense kundens bruk av LAURIE.no sin nettside, og ordrer vil ikke kunne plasseres.

Følgende forhold anses blant annet for å være vesentlig misligholdelse:
• Kunden oppgir uriktige opplysninger om navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer
• Kunden utøver sjikane mot LAURIE.no, våre medarbeidere eller våre kunder
 
LAURIE.no forbeholder seg videre retten til å forhindre eller begrense kundens fremtidige bruk av nettsiden LAURIE.no, alternativt debitere kunden for returfrakt i tilfeller hvor LAURIE.no vurderer at kunden har misbrukt sin konto eller returnerte varer, alternativt utvist en kjøpsatferd eller utnyttet fri retur på en måte som overstiger alminnelig bruk og påfører eller risikerer å påføre LauRie.no omkostninger, risiko eller ansvar. Når det oppstår spørsmål om eventuell suspensjon/begrensning eller debitering av omkostninger til returfrakt, forbeholder LAURIE.no seg gjennom ovennevnte bestemmelse retten til å inndra tidligere hendelser og særlige omstendigheter i det aktuelle tilfellet. LAURIE.no kan velge å se bort fra tidligere hendelser og handle på den måten vi finner mest hensiktsmessig.

Klageadgang

Hvis du vil klage over et kjøp skal du rette din henvendelse til customercare@laurie.dk eller telefon +45 87 45 40 01. Hvis det ikke lykkes oss å finne en tilfredsstillende løsning kan du, såfremt betingelsene er oppfylt, inngi en klage til Forbrukerrådet, se denne linken: https://www.forbrukerradet.no/klageguide/. Ved inngivelse av en klage skal du angi vår e-postadresse customercare@laurie.dk.




Lovvalg og verneting

Kjøp av varer på LAURIE.no er underlagt norsk lov. Enhver tvist avgjøres av de ordinære norske domstolene.

Adgang til data samt endring, oppdatering eller fjerning av data

Som kunde har du rett til adgang til dine innsamlede datakategorier (artikkel 15, 16 og 17), og du kan gjøre innsigelse mot registreringen i henhold til de relevante reglene i EUs generelle forordning om databeskyttelse (GDPR). Ved relevant henvendelse vil vi oppdatere, endre eller fjerne personopplysninger som vi kontrollerer, med forbehold for overtredelse av lovgivning.

Vi kan avslå anmodninger som uten grunn gjentas, krever uforholdsmessig stor teknisk inngripen (f.eks. utvikling av nytt system eller i vesentlig grad endring av eksisterende prosesser) eller påvirker andre enkeltpersoners persondata. Alle forespørsler vedr. dette skal rettes direkte til kundeservice via e-post customercare@laurie.dk.

 
Dataansvarlig for LAURIE.no er LAURIE A/S.